روش های کسب درآمد از وب سایت

در جهان امروز تقریبا فضای مجازی تمام جنبه های زندگی انسانها را تحت تاثیر قرار داده است. تمامی مشاغل یا برای فروش نیاز به دسترسی به اینترنت دارند و یا مستقیما فروش خود را از راه اینترنت انجام می دهند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی دسترسی ها و راه های بسیار گسترده ای را برای کسب درآمد در اختیار انسانها قرار داده است که با استفاده درست از آن می توان به درآمد بالایی رسید که یکی از مهم ترین این روش ها استفاده از سایت برای کسب درامد و بازاریابی است.

 

کسب درآمد از وب سایت

سعی ما در این مقاله بر این است که متداول ترین روش های درآمدزایی از سایت را مشخص نموده و ابعاد مختلف آنها را بررسی نماییم.

1-بازاریابی معارفه ای

این روش را می توان یکی از محبوب ترین روش های کسب درآمد از سایت دانست.

در این روش که با نام بازاریابی معارفه ای شناخته میشود؛ تولید کننده یک کالا شما را برای معارفه و یا تبلیغ کالای خود انتخاب میکند. سایت شما شروع به معرفی نمودن و بررسی و انجام کار های تبلیغاتی می کند تا افراد بازدید کننده جذب محصول معرفی شده توسط شما شوند. مشخص است که با هر خرید حق کمیسیونی نیز به شما که صاحب سایت هستید تعلق می گیرد که این حق کمیسیون می تواند 30 تا 70 درصد قیمت کالای فروخته شده باشد.

به طور کل در این سیستم چهار وجه یا جنبه وجود دارد که شامل:

بازاریابی معارفه ای چه مزیت هایی دارد؟

این شکل از بازاریابی معمولا برای صاحبان کالا یا خدمات بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد زیرا که شما تنها در صورت فروش محصول حق کمیسیون خود را دریافت می کنید و به عبارتی دیگر تا کالایی را به فروش نرسانید کمیسیونی دریافت نخواهید کرد.

 

2- کسب درآمد در ازای کلیک

در این پلتفرم که روش آن هدایت کردن ترافیک وب به سمت یک هدف مشخص مثل تبلیغ یک کالا می باشد یک تبلیغ کننده وجود دارد که در ازای هر کلیک بر روی تبلیغش به منتشرکننده که صاحب وبلاگ می باشد مبلغی را پرداخت می نماید.

این سیستم به دلیل ساده بودن ساختار بسیار محبوب می باشد و در آن هر دوطرف در ازای پرداخت مبلغی برای کلیک و دریافت مبلغی در ازای کلیک در نهایت به سود مورد نظر خود می رسند.

 

3- کسب درآمد از طریق فروش فضای تبلیغاتی
اگر شما صاحب یک وبلاگ پربازدید می باشید می توانید از فضاهای خالی سایت خود استفاده کرده و با ایجاد بنر های تبلیغاتی و اجاره دادن آن ها کسب درآمد نمایید. واضح است که تعرفه های بنرهای سایت شما نیز بر اساس میزان بازدید سایت شما تعیین می شود که اصطلاحی در همین رابطه به نام
(cost per impression) یا هزینه به ازای اکران وجود دارد که همان میزان بازدید و نرخ را مشخص می نماید.

 

4- فروش اینترنتی محصول یا خدمات
می تواند ساده ترین نوع فروش اینترنتی از آن نام برد و بدین صورت است که شما به عنوان صاحب یک کالا یا خدمات خود اقدام به راه اندازی سایت می نمایید و از این طریق کالای خود را به فروش می رسانید.
در رابطه با این روش باید گفت که هرچه قدر اجرای آن ساده به نظر می آید در واقعیت می تواند بسیار پیچیده و پر از چالش باشد.اول از همه هزینه های ایجاد سایت و خرید هاست و سپس یادگیری نحوه مدیریت سایت که نیاز به صرف زمان زیادی دارد البته می توانید مدیریت سایت خود را به یک متخصص بسپارید که در این صورت هم هزینه ای باید پرداخت شود.قدم بعدی موفق عمل کردن سایت شما می باشد که با توجه به میزان جذابیت و رعایت اصول سئو و قواعد موتورهای جستجو می تواند پر از چالش ها و موانع باشد.در آخر هم ایجاد درگاه های پرداخت و همچنین تقبل هزینه های حمل و نقل و فرآیندهای آن می تواند بسیار پیچیده و حوصله سربر باشد.

 

5- هدایت نمودن دیگران
بسیاری از شرکت های نوپا و یا کسب و کارهای تازه کار به دنبال متخصصان حوزه کسب و کار می گردند تا بر طبق راهنمایی های آنان کسب و کار خود را قوی استارت بزنند و در ادامه نیز با مشاوره گرفتن از همین افراد روند موفقیت خود را تضمین نمایند.

سایت شما باید به طور تخصصی در یک حوزه اقدام به نشر و پخش محتوای آموزشی نماید و به هر میزان که کار شما حرفه ای تر باشد مخاطبان شما نیز افزایش داشته و اعتبار شما بالاتر می رود. در طی ده سال شما بانک اطلاعاتی عظیمی از مخاطبین علاقه مند به یک حوزه را در اختیار دارید که صاحبان مشاغل مربوط به آن حاضرند مبالغ زیادی را برای در اختیار داشتن آن به شما پرداخت نمایند.

 

6- طراحی سایت و واگذاری آن
اگر دانش و تخصص کافی در این زمینه رادارید می توانید عزم خود را جزم کرده و با ساختن وبسایت و تلاش برای جذب مخاطب و افزایش بازدید رتبه خود را روز به روز در موتورهای جستجو ارتقا داده و در نهایت در یکی از فعالیت هایی که در بالا به آن ها اشاره شد شروع به کسب درآمد نمایید و یا خود سایت را برای فروش گذاشته و از همین طریق کسب و کار خوبی برای خود به راه بیاندازید.

 

سخن پایانی

در پایان باید گفت که طراحی سایت دنیای وسیعی از علوم را دربر می گیرد و برای طراحی سایت به روز شما نیازمند دانش فراوانی می باشید. از طراحی سایت تک صفحه ای و طراحی سایت رایگان گرفته تا طراحی سایت حرفه ای یا طراحی سایت چند زبانه اگر همراه با تخصص و علم نباشد قطعا شکست خواهد خورد. تعیین قیمت برای طراحی سایت نیز به همین پارامترها بستگی داشته و تخصص طراح سایت میزان دستمزد او را مشخص می سازد. اگر شما نیز در حال تحقیق برای یک طراحی سایت خوب می باشید امیدواریم با مطالعه این مقاله کمک کوچکی به شما نموده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *